کدامین آیه را دروغ می پندارید؟ 2
وبلاگ جامع
وبلاگی جامع برای همه

5. عجيب آن است کسي که درباره حضرت موسي عليه السلام وقتي از شهر و ديار خود خارج شد، در قرآن ميخواند: «خائِفاً يَترقَّبُ؛[22] ترسان بود و مراقب» و يا ماجراي صلح حديبيه پيامبر را ميداند، چگونه از اين که يکي از دلايل غيبت، گريز از کشته شدن بيثمر باشد را، درباره حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف عجيب ميداند؛ گويا معني شجاعت اين است که وليّ خدا بايد، خود را بيهوده و بدون در نظر گرفتن شرايط به کشتن دهد: «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ؛ پس كدام نعمت پروردگار خود را دروغ ميشماريد؟»


6. عجيب آن است کساني که آيات قرآن، قدرت خارق العاده فردِ ملازمِ حضرت سليمان که در وصف آن آمده: «مَن عِندَه عِلمُ مِن الکتاب»[23] و که به چشم به هم زدني، تخت بلقيس را ميآورد، را و يا مرده، زنده کردن حضرت عيسي عليه السلام را که به اذن خداست: «اُحيِ المَوتي بِاِذنِ الله» ميبينند.

اما معجزه و قدرت آنکه حضرت عيسي پشت سر او نماز ميخواند ـ يعني حضرت مهدي ـ را نميپذيرند:[24] «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ؛ پس كدام نعمت پروردگار خود را دروغ ميشماريد؟»

7. عجيب آن است آنان که به برکات امام ناشناخته و غايب متعجباند، در قرآن ميبيينند که به صراحت دو مطلب را بيان ميکند: يکي اين که فايده رساني، منوط به شناخته بودن نيست، چنانکه استاد حضرت موسي ـ آنکه ما او را خضر ميدانيم و قرآن بنا ندارد او را معرفي کند ـ ساعاتي با حضرت موسي است و با آنکه ناشناخته است چقدر با برکات و خيرات و فايده رساني همراه است. دوم آنکه، قرآن کريم، خير و برکات رساني را منوط به حکومت ظاهري، نبوت رسمي، اعلان اجتماعي و يا رياست نميداند؛ حضرت عيسي عجل الله تعالي فرجه الشريف در گهواره ميگويد: «وَ جَعَلَني مُبارَکَا اَينَ ما کُنتُ؛ وجودم را خدا مايه برکت قرار داده است.» حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف نيز ميفرمايد: «بي يدفع الله عزوجل البلاء عن اهلي و شيعتي» ؛ «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ؛ پس كدام نعمت پروردگار خود را دروغ ميشماريد؟»

8. عجيب است، کساني که به هم نشيني حيوانات درنده و غير درنده، صياد و صيد در عصر حکومت حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف خرده ميگيرند و نهايتاً آن را معجزه ميپندارند، به دو نمونه تحقق يافته در قرآن کريم توجه نميکنند، حضرت نوح عليه السلام از هر حيواني جفتي را در کشتي گرد هم آورد، پس هر مکانيسمي که حضرت نوح بر قرار کرد، باز هم قابل تحقق است. همچنين حضرت سليمان عليه السلام از حيوانات مختلف، سان ديدند و آنان در محضر او رژه ميرفتند، بنابراين هر مکانيسمي که سليمان انجام دادند باز هم شدني است، چه معجزه، چه مکانيسم مادي و عادي: «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ؛ پس كدام نعمت پروردگار خود را دروغ ميشماريد؟»

9. عجيب است که عدهاي چنين حکومتي را غير ممکن ميدانند، حکومتي که عدالت، امنيت و.. بر او حاکم باشد؛ رهبر او چون محرومان زندگي کند، و حال آنکه سيره او سيره پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و حضرت علي عليه السلام است و آنان نشان دادند که در اوج اقتدار، لباس زيباتر را به خدمتکار جوان هديه کردند. در اوج اقتدار در سومين روز گرسنگي، افطار اندک خود را به اسير، فرد غير مسلمان، کسي که هيچ يک از ارزشهاي آنان را قبول ندارد، بخشيدند: «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ؛ پس كدام نعمت پروردگار خود را دروغ ميشماريد؟»


10. عجيب آن است که کسي که به شهادت قرآن عُزير پيامبر که صد سال، مُرد و دوباره رجعت نمود را باور دارد،[25] رجعت ائمه و ديگران را دروغ ميپندارند: «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ؛ پس كدام نعمت پروردگار خود را دروغ ميشماريد؟»

ختم کلام اين که اين منکران، يا بايد تمام موارد قرآن و واقعيات قرآني، ذکر شده يا ذکر نشده را دروغ پندارند تا بتوانند واقعيات روايي و تاريخي تحقق يافته را دروغ پندارند و يا بايد راه انصاف را پذيرفته و از لجاجت دست بردارند.

[1].سوره توبه/ 33؛ سوره فتح/28؛ سوره صف/9.
[2]. «وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ»؛ سوره قصص/5.
[3].«وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ»؛ سوره انبياء/105.
[4]. «لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِم)؛سوره نحل، آيه 44؛ (لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا»؛ همان/ 64.
[5]. «وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»؛ سوره حشر/7.
[6]. «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم» سوره نساء/59؛ «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون»؛سوره مائده/55.
[7]. قال دخلنا جماعة من العلوية على حكيمة بنت محمد بن علي بن موسى فقالت جئتم تسألون عن ميلاد ولي الله قلنا بلى و الله قالت كان عندي البارحة و أخبرني بذلك و إنه كانت عندي صبية يقال لها نرجس و كنت أربيها من بين الجواري و لا يلي تربيتها غيري؛ دلائل‏الإمامة، ص 269.
[8].کمال الدين، ج2، ص431-432.
[9] سوره قصص/7-13.
[10]. «فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا سَيِّدِي الْخَلَفُ مِمَّنْ هُوَ قَالَ مِنْ سَوْسَنَ فَأَدَرْتُ طَرْفِي فِيهِنَّ فَلَمْ أَرَ جَارِيَةً عَلَيْهَا أَثَرٌ غَيْرَ سَوْسَن‏؛ الغيبةللطوسي، ص 234.
[11]. قَالَتْ فَقَرَأْتُ الم السَّجْدَةَ وَ يس فَبَيْنَمَا أَنَا كَذَلِكِ إِذَا انْتَبَهَتْ فَزِعَةً فَوَثَبْتُ إِلَيْهَا فَقُلْتُ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْكَ ثُمَّ قُلْتُ لَهَا تَحِسِّينَ شَيْئاً قَالَتْ نَعَمْ يَا عَمَّةُ فَقُلْتُ لَهَا اجْمَعِي نَفْسَكِ وَ اجْمَعِي قَلْبَكِ....؛ كمال‏الدين، ج 2، ص424.
[12].آيات متعدد سوره الرحمن
[13].سوره مريم/ 12.
[14] . وسائل‏الشيعة، ج 13، ص 14.
[15]. خَرَجَ صَبِيٌّ بِوَجْهِهِ سُمْرَةٌ بِشَعْرِهِ قَطَطٌ بِأَسْنَانِهِ تَفْلِيجٌ فَجَبَذَ رِدَاءَ جَعْفَرِ بْنِ عَلِيٍّ وَ قَالَ تَأَخَّرْ يَا عَمِّ فَأَنَا أَحَقُّ بِالصَّلَاةِ عَلَى أَبِي فَتَأَخَّرَ جَعْفَرٌ وَ قَدِ ارْبَدَّ وَجْهُهُ فَتَقَدَّمَ الصَّبِيُّ فَصَلَّى عَلَيْهِ وَ دُفِنَ إِلَى جَانِبِ قَبْرِ أَبِي؛ بحارالأنوار، ج 50، ص 332.
[16]. الكافي، ج 1، ص 322.
[17].امام هادي عليه السلام : العمري ثقتي. الكافي، ج 1 ، ص330.
[18]. ٍّ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا مُحَمَّدٍ عَنْ مِثْلِ ذَلِكَ فَقَالَ لَهُ الْعَمْرِيُّ وَ ابْنُهُ ثِقَتَانِ فَمَا أَدَّيَا إِلَيْكَ عَنِّي فَعَنِّي يُؤَدِّيَانِ وَ مَا قَالَا لَكَ فَعَنِّي يَقُولَانِ فَاسْمَعْ لَهُمَا وَ أَطِعْهُمَا فَإِنَّهُمَا الثِّقَتَانِ الْمَأْمُونَانِ؛ الكافي، ج 1 ، ص329 .
[19]. «فَلَبِثَ فيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسينَ عام»؛ سوره عنکبوت/ 14.
[20]. «وَ جاءَ إِخْوَةُ يُوسُفَ فَدَخَلُوا عَلَيْهِ فَعَرَفَهُمْ وَ هُمْ لَهُ مُنْكِرُون»؛ سوره يوسف/58.
[21]. بحارالأنوار، ج 52 ، ص52 .
[22].سوره قصص /18 و 21.
[23].سوره نحل/ 40.
[24] . کيف انتم و امامکم منکم.
[25]. «أَوْ كَالَّذي مَرَّ عَلى‏ قَرْيَةٍ وَ هِيَ خاوِيَةٌ عَلى‏ عُرُوشِها قالَ أَنَّى يُحْيي‏ هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ كَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ»؛ سوره بقره/259.

صبح وصال


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, :: 9:40 :: نويسنده : زاهدی

درباره وبلاگ


سلام سلام خیلی خوش اومدین امیدوارم حداقل یه مطلب به دردتون بخوره بیشتر سعی ام تو وبلاگ برای مسایل فرهنگی و مهدویت و آخر الزمان هست اما روی برخی مسایل دیگه هم کار میکنم در هر صورت امیدوارم با نظرات خودتون منو از کمبود ها با خبر کنید تا رفع کنم و بهتر در خدمت باشم
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 10636
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1